Zo’n tekstschrijver dus

Ik sta zelden in de lift. En als ik de lift neem, steek ik daar niet gauw een verkoopverhaal af. Daarom hier maar – dit is mijn elevator pitch voor mijn activiteiten als tekstschrijver en bedrijfsjournalist.

Zoals netwerkcoach en socialmediatrainer Antoine Glerum terecht vroeg: ik weet wel dat je een tekstschrijver bent, maar daar zijn er honderden van. In welke situaties moet ik jou hebben? Nou, in deze situaties dus:

… als het moeilijk wordt. Anders gezegd: als je ingewikkelde materie eenvoudig wilt laten uitleggen zonder dat je de waarheid geweld aandoet. Of je nu in de ICT, verzekeringen, logistiek of HR zit, ik snap waar je je mee bezighoudt en kan dat begrijpelijk overbrengen aan doelgroepen met verschillende kennisniveaus.

… als duurzame klantrelaties je veel waard zijn. Anders gezegd: als je op zoek bent naar teksten die geen valse beloften doen, maar helder, eerlijk en geloofwaardig je verhaal vertellen. Zaken begrijpelijk uitleggen staat niet per se gelijk aan versimpelen en bijna nooit aan verfraaien. Een boodschap komt pas goed aan als je klanten je kunnen vertrouwen op je woord.

Voor copy en journalistieke teksten
Helder, eerlijk en geloofwaardig een boodschap overbrengen kan ik als tekstschrijver, in folders en brochures, op websites en in apps, in brieven en mailings. Maar ook als bedrijfsjournalist, in personeelsbladen en relatiemagazines, op intranet en in vakbladen.

Samen met andere experts
Wil je echt duurzaam communiceren, dan heb je meer mensen nodig. Daarom werk ik graag samen met andere vaklieden: van organisatie- en communicatieadviseurs tot art directors, webdesigners, interactieontwerpers en grafisch vormgevers.

Vertel het door!
Mijn netwerk op LinkedIn bestaat momenteel uit meer dan 400 contacten. Een flink aantal, maar ze hebben lang niet allemaal reden om klant van mij te worden. Ik zie jullie zitten, de honderden aardige mensen die nu achter hun computer zachtjes ja knikken. Jullie gunnen ’t me van harte, maar zelf kunnen jullie me niet helpen. Niet erg, ik snap ’t wel. Je doet zelf niets met tekst. Je gaat niet over de beslissing om tekstschrijvers in te huren. Je weet misschien niet eens waar je allemaal tekstschrijvers voor nodig kunt hebben.

Maar als je wel iemand tegenkomt die een tekstschrijver zoekt? Zou je dan weten hoe je me moet aanbevelen? Hopelijk heb je dan iets aan het bovenstaande verhaal. Elders mijn elevator pitch als auto(sport)journalist.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.